
2018
Ve své bakalářské práci Tygo dream jsem pracovala s pocitovou funkcí malby. Svými myšlenkami
jsem se často ztotožnovala s teoriemi moderních malířů. Vytvořila jsem tři serie obrázů (Tygr,
Dovolená, Bajka), rozvíjející tato témata. Celou práci jsem tvořila v lehce nadneseném vyznění.
Obrazy a námět jsem postupně upravila vzhledem k zamýšlenému účelu, kterým byla prevence
chmuru a strachu. Při tvorbě sem užívala klasických malířských metod, malby jsem následně
instalovala do poloveřejných prostor, kde jsem je bez přílišných autorských ambicí nechala plnit
jejich běžné, univerzálně kontemplativní, meditativní, estetizující, či až dekorativní poslání. Měla
jsem potřebu zdůraznit prostou, bazální, ale podle mě zásadní, podobu existence malby jako všední
lenošky pro duši každého člověka.
(Pneuservis, VEGA zdravá výživa, Ostravská městská knihovna - pobočka Daliborova, kavárna Maryčka, hospoda Žalák, galerie Plato, Armáda spásy, pekárna Boček, kavárna FER@NET, solná jeskyně Halos)
My bachelor thesis called Tygo Dream is focused of sensitive and suggestive properties of painting.In many cases, I identified myself with thought and theories of modern painters for example: Theimage is a chaise lounge for the soul. I have created series of paintings (Tiger, Palm, Fable) thatdeals with this topic. The whole work was made in a slightly exaggerated tone. One of the mainaims was to prevent the fear that was evident in the post-election Ostrava. I used the classic methodof oil painting and installed created paintings in semi-public spaces in Ostrava. Without muchambition, I let them to perform their common (contemplative, meditative, aesthetical anddecorative) functions
My bachelor thesis called Tygo Dream is focused of sensitive and suggestive properties of painting.In many cases, I identified myself with thought and theories of modern painters for example: Theimage is a chaise lounge for the soul. I have created series of paintings (Tiger, Palm, Fable) thatdeals with this topic. The whole work was made in a slightly exaggerated tone. One of the mainaims was to prevent the fear that was evident in the post-election Ostrava. I used the classic methodof oil painting and installed created paintings in semi-public spaces in Ostrava. Without muchambition, I let them to perform their common (contemplative, meditative, aesthetical anddecorative) functions